Deal

Home > Deal

Deal

CADRUL IMAGINAR:

Etapa a III a – Dealurile Ținutului Theon

Cu ochii la muntele care se vede în zare, nici măcar nu aţi sesizat când aţi intrat în pădurea cea deasă şi sălbatică. Acumetapa3 - deal sunteţi capabili să vă descurcaţi singuri, dar serile încă mai aduc un sentiment nejustificat de frică, mai ales acum, când umezeala pătrunzătoare a primăverii abea a început să înmoaie frigul, iar noaptea este încă lungă…

Tot mergând prin pădurea încă neînverzită, realizaţi că aveţi din ce în ce mai puţine repere după care să vă puteţi orienta. Acum, singura variantă pe care o aveţi pentru noaptea care se apropie este să vă construiţi un adăpost. Aşa că va trebui să vă organizaţi repede, căci soarele este aproape de apus. Fiecare îşi ia o responsabilitate: unii caută lemne, alţii adună lăstăriş şi crengi uscate şi apoi, cu sfoara pe care o mai găsiţi prin rucsaci, reuşiţi să terminaţi adăpostul pe înnoptate. După tot efortul depus, mulţumiţi-I lui Dumnezeu pentru că va ajutat să munciţi cu folos şi adormiţi în linişte.

Dimineaţa, o voce groasă vă trezeşte brusc. Până să vă dezmeticiţi, sunteţi luaţi la întrebări: cine sunteţi? de unde veniţi şi încotro vă îndreptaţi tocmai acum, când se umflă toate pâraiele?… Şeful de patrulă se ridică primul şi răspunde politicos la toate întrebările, în timp ce restul măsuraţi din cap până în picioare omul care vă stă în faţă. Este un tip înalt, cu privire ageră şi mustaţa neagră, îmbrăcat în haine verzi. Din vorbă în vorbă, vă daţi seama că este pădurarul care se îngrijeşte de această pădure.

Pădurarul vă propune să aşteptaţi îmblânzirea vremii în cantonul său, propunere pe care o primiţi cu bucurie, gândindu-vă la frigul de noaptea trecută. Ajungând la canton, alegerea vi se pare şi mai inspirată. Pereţii sunt plini de trofee de vânătoare, podelele sunt acoperite cu blănuri şi după câteva zile descoperiţi că pădurarul ştie multe despre tehnicile de prim-ajutor, pe care vi le împărtăşeşte cu pricepere. La rândul vostru, voi veniţi cu iniţiativa unor activităţi pentru patrulă care să completeze serile frumoase. Tot aici desprindeţi şi unele aptitudini care vă vor folosi mai departe: tehnici de căţărare, de astronomie şi de supravieţuire. De multe ori observaţi pădurarul privindu-şi cronometrul în timpul unei provocări, iar acest lucru vă mobilizează atât de tare încât adeseori sunteţi capabili să îndepliniţi fără probleme provocările-fulger  pe care el vi le dă!

Odată cu îmbunătăţirea vremii, îi mulţumiţi pădurarului pentru tot ce v-a învăţat şi porniţi din nou la drum. Pădurea este transformată. E mult mai verde, înveşmântată cu frunze tinere şi ierburi proaspete, plină de tot felul de insecte care se scaldă în razele soarelui, de reptile care mişună grăbite printre vreascuri şi animale care stau la distanţă şi vă privesc curioase. Acum, aveţi repere din plin şi drumul spre marginea pădurii e uşor de găsit.

Ieşind din pădure, zăriţi în depărtare un orășel a cărui forfotă se aude până la voi. Porniţi într-acolo şi nu după mult timp intraţi în el, înfruntând privirile nedumerite ale locuitorilor. Toţi vă tratează cu răceală, deşi voi faceţi tot posibilul să găsiţi o persoană mai comunicativă care să vă prezinte zona, astfel încât să puteţi termina harta pe care o aveţi de întocmit. Mare parte din ea este deja bine conturată şi asta vă dă încredere că puteţi duce misiunea până la capăt. În cele din urmă, o poliţistă, văzând oameni noi în orăşel, vă întreabă ce vânt vă poartă prin aceste locuri, iar voi, bucuroşi că aţi întâlnit pe cineva cu autoritate, îi explicaţi poliţistei scopul pentru care aţi pornit în expediţie şi faptul că aveţi nevoie de ajutorul ei.

Poliţista, este cea cu sprijinul căreia reuşiţi să interacţionaţi cu oamenii din orăşel. Tot ea vă permite să rămâneţi o perioadă aici, unde localnicii vă acceptă acum cu uşurinţă în comunitate. Ca recunoştinţă pentru găzduirea primită, vă decideţi să organizaţi un proiect social, prin care urma trecerii voastre prin aceste locuri să rămână în memoria comunităţii. De altfel, realizaţi în scurtă vreme că problemele date de  alcool, droguri şi tutun sunt prezente în această comunitate, lucru ce nu poate să vă lase indiferenţi!

Toate aceste lucruri vă dau ocazia să cunoaşteţi mai bine elementele culturii locale, iar cu sprijinul poliţistei reuşiţi să înţelegeţi mai bine noţiunile de comunicare şi tehnică. De câteva ori, chiar voi înşivă aveţi ocazia să participaţi la soluţionarea unor conflicte. Spre norocul vostru, sunteţi unii dintre puţinii oameni care află informaţii despre invenţiile personale ale poliţistei şi astfel, intraţi în biroul ei şi faceţi cunoştinţă şi cu ceilalţi colegi funcţionari. Fiecare dintre aceştia reprezintă o altă instituţie locală şi astfel aveţi şi voi posibilitatea de a cunoaşte instituţiile locale şi modul lor de funcţionare.

Cu timpul, reuşiţi să definitivaţi şi această porţiune de hartă şi începeţi să priviţi cutezători spre muntele care se ridică tot mai clar în zare. Vă pregătiţi să continuaţi drumul cu şi mai multă încredere, căci după tot ce aţi învăţat, va fi greu să mai intraţi în vreo situaţie fără ieşire. După un hike până la cantonul pădurarului, căruia îi povestiţi despre noile cunoştinţe dobândite, simţiţi că a sosit vremea să vă luaţi rămas bun de la aceşti oameni deosebiţi şi orăşelul pe care l-aţi găsit în această zonă. E timpul să porniţi spre muntele înceţoşat. Ultima încercare înaintea intrării în cetatea Ara!

Nu uitaţi: numai îndeplinindu-vă misiunile veţi putea primi la plecare cel de-al treilea însemn de progres personal. Astfel, vă veţi putea despărţi cu vrednicie de pădurar, poliţistă şi ceilalţi localnici, care cu siguranţă vă vor petrece multă vreme pe drumul ce vă va purta spre Marea Provocare a Dealurilor. Doar ieşind victorioşi din aceasta veţi putea obține cea de-a treia parte a ”Cheii Legendei”, care deschide porțile Cetății ARA…

OBIECTIVE:

deal1deal2

ÎNSEMNE DE MERIT FACULTATIVE… CLICK